niedziela, 11 marca 2018

NIE MA SIĘ CZEMU DZIWIĆ

Całymi latami słucham docinków i kpin na temat Żydów. Oczywiście poza moją rodziną bo moja rodzina jest normalna. Mieliśmy i mamy przyjaciół Żydów, wiemy o tym, chociaż nigdy się o tym nie mówiło i nigdy nie uczono mnie, ani ja nie uczyłam klasyfikowania swoich synów, kto jest jakiego pochodzenia.
Może dlatego w marcu wyleciałam z uczelni bo zaciekle broniłam jednego z moich profesorów, cudownego, inteligentnego i dowcipnego człowieka, na którego nalatywano. Podobno wszyscy wiedzieli, że to Żyd. Ja oczywiście nie bo mnie to nie interesowało. Mam przyjaciół Żydów. Są wspaniali a co najważniejsze prawdziwi! Żydom czy też Polakom pochodzenia żydowskiego zawdzięczamy najpiękniejszą poezję, piękną muzykę, wspaniałe dzieła literackie, cudowne malarstwo.
Mieliśmy wielkich naukowców pochodzenia żydowskiego, historyków i filozofów, poetów, malarzy, rzeźbiarzy, tłumaczy. Trudno wyliczać. Poza tym bardzo wielu Żydów było nadzwyczajnymi, bardzo zdolnymi rzemieślnikami. Przede wszystkim byli bardzo inteligentni. Cóż... Każdy, najbiedniejszy Żyd wyznania mojżeszowego musiał umieć czytać bo miał obowiązek czytania Tory.
Nie tylko Polacy, ale również Żydzi byli świetnymi lekarzami, często światowej sławy i uratowali mnóstwo Polaków przed wojną jak i po wojnie.
Mój ukochany dziadek, wiolonczelista, grał w orkiestrze Polskiego Radia i Filharmonii Warszawskiej przed II Wojną. Jak wiadomo, Żydzi są melomanami. Przed wojną lekarze Żydzi przychodzili na koncerty do Filharmonii Warszawskiej będąc posiadaczami specjalnych karnetów. W zamian leczyli, za darmo, muzyków i ich rodziny . Byli to często znani, światowej sławy, profesorowie nauk medycznych.
Nikt tyle bólu nie doświadczył w czasie wojny jak Żydzi. Przyjmowali to z ogromną pokorą. Jak to tym czytam, to się aż dziwię. A te niedouczone gnioty rozpętują kolejną falę antysemityzmu. Myślę, że większość polskich inteligenckich rodzin ma mieszaną krew, w tym także krople krwi żydowskiej.... Na szczęście, bo różne geny składają się na cechy i umysłowość każdego człowieka. Im większa mieszanka tym lepsza. Ludzie "czyści rasowo" są, niestety, mniej inteligentni !
NIE POTRAFIĘ TEGO CIĄGLE BUDZONEGO ANTYSEMITYZMU ŚCIERPIEĆ !!!!
      W Auschwitz byłam  tylko lub aż dwa razy. Raz byłam tłumaczką delegacji Jugosłowiańskiej a potem, jakieś siedem lat temu z wnuczką i synem szkolnej przyjaciółki mojej mamy, Żydówki. Chodziły przed wojną do francusko-polskiej szkoły. Wnuczka Cioci Oleńki (bo tak ja całe życie nazywałam) robiła film dyplomowy w szkole filmowej w Kanadzie, bo tam mieszkają "Holokaust śladami mojej babci". Obie wizyty były wstrząsające,choć ta pierwsza, wiele lat temu, kiedy te wszystkie rzeczy nie leżały jeszcze za szybami tylko na stosie, była bardziej wstrząsająca.
      Dzieci żydowskie przyjeżdżają tu na wycieczkę szkolną, która zdaje się jest obowiązkowa. Nasze szkoły zaraz po wojnie też tam jeździły na obowiązkowe wycieczki. Polska młodzież szkolna powinna absolutnie przymusowo chociaż raz tam pojechać. Pobyt w Auschwitz bardzo dobrze wpływa na wyobraźnię. Do tego nasi naziści , w tym ONR i Młodzież Wszechpolska) powinni mieć też przymusowo robione badania DNA, tak jak każdy antysemita. Śmiała bym się głośno gdyby okazało się, że większość antysemitów ma pochodzenie żydowskie !
      Wydaje mi się, że ciągle górą są zwykłe szumowiny, chociaż niektóre nawet utytułowane.  Z tą szumowiną to tak jak z rosołem. Żeby ugotować dobry rosół trzeba go długo szumować. Nie muszę się wstydzić (na szczęście) ani za siebie, ani za swoją rodzinę. Zawsze żyliśmy w symbiozie z ludźmi, niezależnie od wyznania, czy koloru skóry, ale zależnie od tego czy byli?są przyzwoici czy nie. W rodzinie... jak to każdej polskiej inteligenckiej rodzinie krew byłą różna i dobrze bo z każdą kroplą innej krwi mieszały się nam geny, co tylko na dobre wychodziło. Ci "czyści genetycznie" to często osoby niepełnosprawne mentalnie... 
      Mnie nie uczono klasyfikować ludzi poza tym czy są przyzwoici i mądrzy czy nie, ja nie nauczyłam tego swoich synów. I dobrze ! Mamy przyjaciół Żydów, Jugosłowian, Rosjan , Niemców poza Polakami oczywiście. Szumowiny jak przypadkowo wypłyną .... odsączmy i spuszczamy do Wisły ! Nigdy nikomu z nas nawet do głowy nie przyszło, żeby kogoś usuwać poza nawias ze względy na wyznanie czy pochodzenie ! 
    Jak się ktoś uprze to z każdego można zrobić bohatera albo przekłamać jego życiorys i "dorobić mu mordę"! 
     Nie ma się czemu dziwić, że świat zwraca uwagę na polski antysemityzm ponieważ on istniał i istnieje chociaż nie rozumiem dlaczego? Nie rozumiem też dlaczego jest w Polsce tylu głupich , zacofanych kulturowo ludzi ? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz