sobota, 24 marca 2018

DO CZEGO SŁUŻY MUZEUM. POCZĄTEK DIALOGU I NORMALNOŚCI ?


Jak podaje "Gazeta Wyborcza" "Rozpoczęcie „normalnego dialogu” zapowiedział w TVP minister kultury Piotr Gliński. Jego tematem ma być aktywność Dariusza Stoli, dyrektora Muzeum Historii Żydów Polskich „Polin”. Gliński zarzuca dyrektorowi, że niepotrzebnie angażuje się w politykę, organizując „akcje, konferencje, spotkania i wystawy”, i dodaje, że muzeum „to nie miejsce na takie rzeczy”.
Teza, że muzeum nie jest dobrym miejscem na wystawy, może się wydać nowatorska. Czym wobec tego miałoby się zajmować Polin? Zdaniem ministra najważniejsze jest „tworzenie pozytywnych emocji”. Faktycznie, bieżąca wystawa - opowiadająca o Marcu ’68 - zamiast pozytywnych emocji budzi raczej wzruszenie, smutek i niepokój. I właśnie dlatego warto ją zobaczyć."
Jestem od pewnego czasu wolontariuszem w muzeum POLIN i jestem z tego na prawdę dumna! Wspaniali ludzie, żadnego chamstwa i prostactwa, wszyscy inteligenci mili i sympatyczni. Ze względów rodzinnych jestem tam o wiele rzadziej niż bym chciała, ale (mam u siebie swoja 96 letnią Mamę) ale nie zrezygnowałam z tego wolontariatu i nigdy nie zrezygnuję ! W POLIN wszystkie wystawy, koncerty, wykłady są wspaniałe, a to, co mnie uderzyło to twarze osób tam bywających : same inteligenckie !
A co do zarzutu, że muzeum to nie miejsce "na takie rzeczy" to pytam pana ministra kultury "a na jakie rzeczy"? Na wieszanie na głównej ścianie Muzeum Narodowego w Warszawie obrazu z kornie pochylonym w kipie na głowie przed siedzącym za stołem gen. Jaruzelskim z jego współpracownikami, Tadeuszem Mazowieckim ? Czy na oblewane suto winem wernisaże jakie się tam odbywają. Następnego dnia w różnych miejscach znajdują się przeoczone przy sprzątaniu puste kieliszki po winie ?
Więc kto ma rację Dyrektor Dariusz Stola czy dyrekcja Muzeum Narodowego ? Sami sobie Kochani odpowiedzcie na to pytanie !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz